Jedzenie przed snem. Fakty i mity...

Czasem, zwłaszcza kiedy kogoś długo nie widzimy - patrzymy na niego i jesteśmy przekonani, że jest na jakiejś diecie, bo świetnie wygląda, ma ładniejszą cerę. Kiedy pytamy o dietę - odpowiada, że nie je tylko kolacji. Jak to jest z tym wieczornym jedzeniem i odchudzaniem? 




Ostatni posiłek o 18.00?

MIT. Godzina 18.00 jest umowna. Ostatni posiłek powinniśmy spożywać na 2-3 godziny przed snem, ale nie znaczy to, że do 18.00 powinniśmy zjadać batoniki i czekoladę w niezliczonych ilościach. Przez czas 2-3 godzin organizm przetrawi posiłek, ale pamiętajmy, że wieczorne jedzenie powinno być lekkie.

Wieczorne posiłki powinny zawierać białko? 

FAKT. Najlepiej zjeść biały ser, jogurt, chude mięso, daktyle bądź figi. Produkty te zawierają tryptofan – jeden z aminokwasów, który pobudza wydzielanie serotoniny i melatoniny – a te działają odprężająco i wyciszająco. Regulują również dobowy cykl snu i czuwania.

Fast Fody. Muszą przestać dla Ciebie istnieć?   

MIT. Nie jest prawdą, że fast foody zjedzone raz na jakiś czas powodują tycie. Jest to mieszanka cukrów, tłuszczy i „pustych kalorii”, ale nie zaszkodzi zjeść fast foody – oczywiście z umiarem! Jeśli przyjmujemy mniej karoli jak spalamy – nie będziemy tyć.



Czekolada na noc? Nigdy! 

FAKT. Czekolada zawiera w sobie kofeinę, która pobudza wydzielanie adrenaliny w organizmie. Jest również zawarta w węglowodanach, które także wspomagają sen (m.in. dojrzałe banany, żółty ser). Oczywiście kilka kostek czekolady nie wpłynie znacząco na jakość snu, ale jeśli zjemy całą czekoladę – problemy ze snem mogą się pojawić.

Alkohol – idealny na lepszy sen? 

MIT. Drinki, podobnie jak kieliszek wina wieczorem - działają raczej pobudzająco. Wieczorne spożywanie alkoholu powoduje zaburzenia snu, chrapanie i ciężki poranek następnego dnia 

Ostre przyprawy i cytrusy nie na kolację?

FAKT. Ostre przyprawy jedzone do ostatniego posiłku, albo o zbyt późnej porze mogą powodować zgagę, niestrawność, bóle żołądka. Pamiętajmy aby zwłaszcza wieczorem unikać dań mocno przyprawionych.


Unikaj deserów! 

MIT. Deser jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza w pierwszej połowie dnia. Redukuje łaknienie w pozostałej części dnia. Wykluczenie deseru z jadłospisu skutkuje zwiększonym apetytem na nie.

Nie pij przed snem kawy i zielonej herbaty!

FAKT. Kawa i zielona herbata pobudzają. Rozsądnym wyjściem jest przygotowanie melisy, mięty bądź rumianku – idealne do spożycia na krótko przez snem. Ukryta kofeina zawarta jest również w niektórych tabletkach np na katar – działają stymulująco. Warto czasem czytać dokładnie ulotki 

Ćwiczę, nie potrzebuje diety!
MIT. Trzeba spalać więcej kalorii niż się zjada.

Ah, jak ciężka jest ta walka ze słodyczami! 😉

Tekst dla: veronique.pl
Fot.: pixabay.com.pl

2 komentarze:

  1. No i fajnie napisane. Co do alkoholu- w małych ilościach pomaga zasnąć, nie powiedziałabym, że działa pobudzająco - ale zielona herbata już tak! Znacznie bardziej niż kawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję 😊 Nie piję zielonej herbaty, ale spróbuję 😉 Za kawą też średnio przepadam...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Niedoskonala-ja , Blogger