poniedziałek, 1 lipca 2019

Sposoby na stres

Są tacy, których stres mobilizuje. Oni nie wiedzą, co to znaczy stresować się, ale są i tacy, którzy przed ważnym wystąpieniem – zamiast się wyspać – nie mogą zmrużyć oka, wiercą się, boli ich brzuch, poci się ciało. Jeśli należysz do tych drugich – poznaj sposoby na stres 😎


👉 Ciepła kąpiel – z dodatkiem ulubionych olejków, płatków róży, czy kąpiel w mleku. Takie bardziej domowe SPA z całą pewnością pomoże nam złagodzić stres. Do wanny możemy wziąć ze sobą ulubiona książkę, czy włączyć muzykę, aby bardziej się zrelaksować. Nie zapominamy też o zapaleniu świeczek, które stworzą wręcz idealny nastrój do odpoczynku.

👉 Film albo książka – szczególnie te, które uwielbiamy. Każda z nas ma swoje ulubione filmy, które może oglądać bez przerwy. Warto więc, w tym czasie kiedy dopadnie nas stres – zapomnieć na chwilkę o problemach za pomocą ulubionej komedii czy książki.

👉 Czas na pasje – w tak zajętym czasie, kiedy też stresujemy się konkretnym wydarzeniem, czy wystąpieniem – pamiętajmy o naszych pasjach! Tak ustalmy grafik, abyśmy miały czas na przykład na siłownię czy spotkanie z przyjaciółką. Zajmijmy się tylko tym, co sprawia nam przyjemność. Niech to będzie takie małe oderwanie się od rzeczywistości, które na pewno przyniesie plusy.

👉 Spotkanie z najbliższymi – w sytuacjach stresujących ogromnie ważne jest wsparcie najbliższych nas osób, ludzi, których kochamy. Na pewno nieraz się o tym przekonałyśmy. Rozmawiajmy też o tym, czego się boimy, czym się stresujemy. Takie rozmowy bardzo pomagają, zwłaszcza kiedy wiemy, że nasi najbliżsi w nas wierzą.

👉 Sport – zawsze działa pozytywnie i zawsze jest skuteczny w rozładowania złej energii. Wybierajmy taki rodzaj ćwiczeń, który najbardziej nam odpowiada. Jazda rowerem być może słabo się sprawdzi w tym przypadku, ale już zajęcia boksu – całkiem nieźle.

👉 Odpowiednia dieta – starajmy się zdrowo odżywiać, rezygnujmy – w miarę możliwości – z jedzenia typu fast-food. Podobnie z alkoholem – jego spożycie ograniczmy do minimum. Problemy rozwiązujemy, nie uciekamy przez nimi w alkohol, bo skutki mogą okazać się marne.

👉 Słodycze – sprawdzają się doskonale nie tylko w  czasie napięcia przedmiesiączkowego, ale również i stresu. Ważne jednak jest to, aby nie próbować „zajadać” stresu.

I na koniec – pozytywne myślenie i wiara we własne siły! Kończymy z gadaniem, że jesteśmy beznadziejni, że nie ogarniemy tematu, bo takie nastawienie na pewno nam nie pomoże. Wierzymy w siebie, nasi bliscy w nas wierzą, więc ze wszystkim sobie świetnie poradzimy.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niedoskonala-ja.pl , Blogger