Wplyw slodyczy na skore. Oczywiste, a jednak...

Każda z nas chyba ma takie dni, kiedy po prostu musi zjeść jakąś słodycz – cokolwiek: ciasteczko, batoniki, cukierki czy czekoladki. Czasem ciężko trzymać dystans od słodyczy, ale jeśli zauważamy, że coś się dzieje ze skórą twarzy, że wygląda gorzej, pojawiają się pryszcze, zaskórniki, że skóra traci elastyczność – może to być znak tego, że mamy wysoki poziom cukru we krwi. Co to oznacza? Wysoki poziom cukru we krwi sprzyja produkowania reaktywnych form tlenu. Wolne rodniki przyspieszają proces starzenia się. 



Która z nas nie słyszała hasła: „Jesteś tym, co jesz”. Z pewnością dotyczy ono nie tylko zdrowia, ale także kondycji naszej skóry. Można też powiedzieć inaczej: „Pokaż mi jak wygląda Twoja skóra, a powiem Ci czego nie powinnaś jeść”. Pamiętajmy o tym – przy całej naszej miłości do słodyczy – że to nadmiar cukru powoduje przetłuszczanie się skóry, pojawienie się wyprysków.

Słodycze – jednym zdaniem – to masa cukru bez żadnych wartości odżywczych. Co nam to daje? Najpierw nagły skok insuliny, a jakiś czas później – równie nagły jej spadek. W konsekwencji czujemy się zmęczeni. Widocznym tego elementem są worki pod oczami, które co prawda można „usunąć” domowymi sposobami, ale pamiętajmy, że sposoby te są skuteczne przez krótki czas.

Oprócz słodyczy, które są numerem jeden w starzeniu się skóry, są też inne produkty, które mają fatalny wpływ na naszą cerę. Należą do nich: sól, słodzik, alkohol, ostre jedzenie, przetworzone wędliny czy smażone potrawy.

Co zrobić, żeby jeść mniej słodyczy?

Przede wszystkim próbować je zastąpić, na przykład w momencie kiedy mamy ochotę na słodycze – sięgnijmy po marchewkę. Rezygnujmy również z kolorowych napojów. Wybieramy raczej te produkty z pełnego ziarna: chleb razowy, makarony gryczane. Podobnie z warzywami: kukurydza, groch, fasola, ziemniaki, soczewica. I aktywność fizyczna. Jeśli jest za zimno – możemy wybrać siłownię.

Podobno też brak ruchu wzmaga apetyt na słodycze. Dbajmy o to, aby nasze posiłki były naprawdę dobre i pożywne, ponieważ także nadwaga ma negatywny wpływ na wygląd naszej skóry. Dbajmy o dobre samopoczucie, dlatego wybierajmy mądrze.

Być może już czas odpowiedzieć sobie na pytanie: Co dla mnie jest ważniejsze? Czy aż tak bardzo kocham słodycze, że przez nie mogę się szybciej zestarzeć?

Tekst dla: magazynfamilia.pl 
Fot.: pixabay.com.pl 

3 komentarze:

  1. oj tam ja wyznaję zasadę, że wszystko można jeść ale z umiarem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko z umiarem. ;) czasami jednak mam takie dni (jestem w 7miesiacu ciazy i chyba moj synek po prsotu tego pragnie) ze moglabym zjesc cala blaszke ciasta, albo kilka paczkow,a normalnie slodyczy nie jadam, wszystko jest mi za slodkie... mam nadzieje, ze pociag do slodyczy mi nie zostanie. większą radość sprawia mi się cieszenie z ciasta czy batonika kiedy jem go raz na jakis czas niz kiedy codziennie ;)
    buziaki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Niedoskonala-ja , Blogger