czwartek, 21 grudnia 2017

Wp艂yw s艂odyczy na sk贸r臋. Oczywiste, a jednak...

Ka偶da z nas chyba ma takie dni, kiedy po prostu musi zje艣膰 jak膮艣 s艂odycz – cokolwiek: ciasteczko, batoniki, cukierki czy czekoladki. Czasem ci臋偶ko trzyma膰 dystans od s艂odyczy, ale je艣li zauwa偶amy, 偶e co艣 si臋 dzieje ze sk贸r膮 twarzy, 偶e wygl膮da gorzej, pojawiaj膮 si臋 pryszcze, zask贸rniki, 偶e sk贸ra traci elastyczno艣膰 – mo偶e to by膰 znak tego, 偶e mamy wysoki poziom cukru we krwi. Co to oznacza? Wysoki poziom cukru we krwi sprzyja produkowania reaktywnych form tlenu. Wolne rodniki przyspieszaj膮 proces starzenia si臋. 



Kt贸ra z nas nie s艂ysza艂a has艂a: „Jeste艣 tym, co jesz”. Z pewno艣ci膮 dotyczy ono nie tylko zdrowia, ale tak偶e kondycji naszej sk贸ry. Mo偶na te偶 powiedzie膰 inaczej: „Poka偶 mi jak wygl膮da Twoja sk贸ra, a powiem Ci czego nie powinna艣 je艣膰”. Pami臋tajmy o tym – przy ca艂ej naszej mi艂o艣ci do s艂odyczy – 偶e to nadmiar cukru powoduje przet艂uszczanie si臋 sk贸ry, pojawienie si臋 wyprysk贸w.

S艂odycze – jednym zdaniem – to masa cukru bez 偶adnych warto艣ci od偶ywczych. Co nam to daje? Najpierw nag艂y skok insuliny, a jaki艣 czas p贸藕niej – r贸wnie nag艂y jej spadek. W konsekwencji czujemy si臋 zm臋czeni. Widocznym tego elementem s膮 worki pod oczami, kt贸re co prawda mo偶na „usun膮膰” domowymi sposobami, ale pami臋tajmy, 偶e sposoby te s膮 skuteczne przez kr贸tki czas.

Opr贸cz s艂odyczy, kt贸re s膮 numerem jeden w starzeniu si臋 sk贸ry, s膮 te偶 inne produkty, kt贸re maj膮 fatalny wp艂yw na nasz膮 cer臋. Nale偶膮 do nich: s贸l, s艂odzik, alkohol, ostre jedzenie, przetworzone w臋dliny czy sma偶one potrawy.

Co zrobi膰, 偶eby je艣膰 mniej s艂odyczy?

Przede wszystkim pr贸bowa膰 je zast膮pi膰, na przyk艂ad w momencie kiedy mamy ochot臋 na s艂odycze – si臋gnijmy po marchewk臋. Rezygnujmy r贸wnie偶 z kolorowych napoj贸w. Wybieramy raczej te produkty z pe艂nego ziarna: chleb razowy, makarony gryczane. Podobnie z warzywami: kukurydza, groch, fasola, ziemniaki, soczewica. I aktywno艣膰 fizyczna. Je艣li jest za zimno – mo偶emy wybra膰 si艂owni臋.

Podobno te偶 brak ruchu wzmaga apetyt na s艂odycze. Dbajmy o to, aby nasze posi艂ki by艂y naprawd臋 dobre i po偶ywne, poniewa偶 tak偶e nadwaga ma negatywny wp艂yw na wygl膮d naszej sk贸ry. Dbajmy o dobre samopoczucie, dlatego wybierajmy m膮drze.

By膰 mo偶e ju偶 czas odpowiedzie膰 sobie na pytanie: Co dla mnie jest wa偶niejsze? Czy a偶 tak bardzo kocham s艂odycze, 偶e przez nie mog臋 si臋 szybciej zestarze膰?

___
殴r贸d艂o: magazynfamilia.pl 
Fot.: pixabay.com/pl  

4 komentarze:

  1. oj tam ja wyznaj臋 zasad臋, 偶e wszystko mo偶na je艣膰 ale z umiarem:)

    OdpowiedzUsu艅
  2. wszystko z umiarem. ;) czasami jednak mam takie dni (jestem w 7miesiacu ciazy i chyba moj synek po prsotu tego pragnie) ze moglabym zjesc cala blaszke ciasta, albo kilka paczkow,a normalnie slodyczy nie jadam, wszystko jest mi za slodkie... mam nadzieje, ze pociag do slodyczy mi nie zostanie. wi臋ksz膮 rado艣膰 sprawia mi si臋 cieszenie z ciasta czy batonika kiedy jem go raz na jakis czas niz kiedy codziennie ;)
    buziaki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ojej, podziwiam. Ja ze s艂odyczami si臋 nie rozstaje... Du偶o zdr贸wka dla Was 馃槏馃槏馃槏

      Usu艅

Copyright © 2016 馃憫 Niedoskonala-ja.pl , Blogger