wtorek, 26 czerwca 2018

Odchudzasz si臋? Przeczytaj...

Kiedy patrzymy na swoje cia艂o i zamierzamy zrzuci膰 kilka kilo, pewnie w pierwszej kolejno艣ci przychodzi nam na my艣l rezygnacja ze 艣niadania. Uwa偶amy, 偶e je艣li nie b臋dziemy je艣膰 艣niadania – na pewno wp艂ynie to pozytywnie na utrat臋 wagi, ale nic bardziej mylnego...


Ot贸偶, 艣niadanie to podstawowy posi艂ek, kt贸rego spo偶ycie daje nam energi臋 na najbli偶szych kilka godzin. Istnieje r贸wnie偶 ryzyko, 偶e niedosyt kaloryczny w postaci braku 艣niadania i tak nadrobimy pod wiecz贸r, tyle, 偶e nie b臋dzie to nic zdrowego, poniewa偶 prawdopodobnie poch艂oniemy du偶e ilo艣ci s艂odyczy czy chips贸w.

Kolejnym mitem na temat odchudzania s膮 spacery, kt贸re podobno maj膮 gwarantowa膰 spadek masy cia艂a, ale nie jest to mo偶liwe podczas kr贸tkich spacer贸w w wolnym tempie, poniewa偶 spalanie tkanki t艂uszczowej rozpoczyna si臋 po ok 30 minutach do艣膰 intensywnego treningu. Je艣li spacerujemy – spalamy przede wszystkim w臋glowodany. Z pewno艣ci膮 jednak podczas intensywnego, nawet kt贸rego spaceru – poprawimy kondycj臋.

Innym, nawet do艣膰 popularnym mitem jest wyeliminowanie z diety t艂uszcz贸w. Tyle, 偶e nie chodzi o ca艂kowite nieuwzgl臋dnianie t艂uszczy, a o ich od re rozpoznanie. „Dobre” t艂uszcze to na przyk艂ad oleje, morskie ryby czy orzechy, natomiast do „z艂ych” t艂uszczy zaliczamy wszystkie te, kt贸re s膮 pochodzenia zwierz臋cego, poza rybami. Tak wi臋c nie jest prawd膮, 偶e je艣li nie b臋dziemy je艣膰 produkt贸w bogatych w t艂uszcze – na pewno schudniemy.

Pozosta艅my jeszcze w klimacie jedzenia, a mianowicie – owoce i warzywa. I znowu b艂臋dne przekonanie, 偶e mo偶na je je艣膰 w ka偶dej ilo艣ci a i tak b臋dziemy traci膰 na wadze. Ot贸偶, jak si臋 okazuje – wcale tak nie jest, poniewa偶 owoce s膮 nie tylko 藕r贸d艂em witamin i b艂onnika, ale tak偶e – uwaga: cukr贸w. Je艣li powa偶nie podchodzimy do tematu i naprawd臋 zale偶y nam aby schudn膮膰 – powinni艣my raczej unika膰 tych owoc贸w, kt贸re s膮 bardzo kaloryczne. Nale偶膮 do nich np.: winogrona, awokado czy banany.

I na koniec to, co ci膮gle mnie zastanawia. Czy rzeczywi艣cie to, 偶e b臋dziemy je艣膰 rzadko ma pozytywny wp艂yw na odchudzanie? Odpowied藕 wydaje si臋 oczywista. Nie tylko wa偶na jest ilo艣膰 posi艂k贸w, ale ich regularno艣膰. Sta艂e pory jedzenia pomog膮 utrzyma膰 poziom glukozy we krwi. Porzu膰my wi臋c wszystkie b艂臋dne za艂o偶enia o jednym czy dw贸ch posi艂kach dziennie. O g艂od贸wkach nawet nie trzeba pisa膰. Nie jest to spos贸b na odchudzanie.

I jeszcze s艂owo o alkoholu, kt贸ry jest... wysokokaloryczny. Oczywi艣cie jeden czy dwa drinki nikomu nie zaszkodz膮, ale je艣li chcemy naprawd臋 si臋 odchudza膰 – powinni艣my z niego zrezygnowa膰. W przeciwnym razie, je艣li nie b臋dziemy potrafili zrezygnowa膰 z imprez z alkoholem, a ch臋tnie b臋dziemy po niego si臋ga膰  – zaczniemy ty膰, ale czy taki mieli艣my plan?

Je艣li powa偶nie podchodzimy do tematu utraty zb臋dnych kilogram贸w - mo偶e warto zacz膮膰 od 膰wicze艅? Na pocz膮tek mo偶e hantle? Wyb贸r jest ogromny, a wi臋cej inspiracji 馃憠 tutaj 馃憟 

___
殴r贸d艂o: magazynfamilia.pl
Fot.: pixabay.com/pl/

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Copyright © 2016 馃憫 Niedoskonala-ja.pl , Blogger