pi膮tek, 3 stycznia 2020

Nowy Rok - Nowa dieta?

Modne diety - przygotowa艂am ten artyku艂 dla jednego z portali, ale sama jako艣 szczeg贸lnie do diet nie jestem przekonana. Wynika to przede wszystkim z tego, 偶e du偶o wyje偶d偶am i bardzo cz臋sto na 艣niadanie jem ciasto czy wafelka... Poza tym bardzo cz臋sto pracuj臋 do p贸藕nych godzin wieczornych i te偶 co艣 jeszcze jem. Mo偶e w Nowym Rokiem i ja podejm臋 wyzwanie zdrowego od偶ywiania si臋...     



Dieta paleo, pude艂kowa, bezglutenowa – to tylko trzy z najbardziej modnych diet, kt贸re w ostatnim czasie ciesz膮 si臋 ogromn膮 popularno艣ci膮. Ka偶da ma inne wady i zalety, ale czy ka偶da przyniesie oczekiwany rezultat?

馃崒馃崕馃崍馃崌馃崏馃崘 Dieta paleo

W diecie tej spos贸b 偶ywienia oparty jest przede wszystkim na naturalnych produktach i nieprzetworzonej 偶ywno艣ci. Dieta paleo zwana jest diet膮 cz艂owieka epoki kamiennej. Nie jest jednak odpowiednia dla wegetarian i wegan. W jad艂ospisie zawiera du偶o ryb i mi臋sa, ale nie zawiera podstawowych produkt贸w takich jak np.: pieczywo czy przetwory mleczne. Mo偶na je艣膰 jajka, orzechy, nasiona, owoce morza, mi臋so drobiowe. Ograniczy膰 powinno si臋 np.: orzeszki ziemne, s贸l, produkty mleczne, ziemniaki i inne warzywa, kt贸re zawieraj膮 du偶o skrobi. Ogromn膮 zalet膮 diety jest wyeliminowanie 偶ywno艣ci wysoko przetworzonej i ograniczenie tzw. pustych kalorii. 

馃崚馃崜馃崓馃崙馃崘馃崏 Dieta pude艂kowa 

Jedna nie tylko z najpopularniejszych, ale i najdro偶szych diet. Ogromn膮 zalet膮 diety pude艂kowej jest to, 偶e jest wygodna, przez co zyskujemy wi臋cej czasu, kt贸rego nie musimy po艣wi臋ca膰 na zakupy i przygotowywanie posi艂k贸w. Stosowanie diety pude艂kowej pomaga zredukowa膰 mas臋 cia艂a i oczy艣ci膰 organizm. Jedn膮 z wad diety jest jej du偶y koszt i rozbie偶no艣ci w jako艣ci i smaku konkretnych produkt贸w.   

馃崜馃崓馃崙馃崌馃崕 Dieta bezglutenowa 

Przede wszystkim jest to dieta, kt贸ra jest bardzo trudna w stosowaniu. Wymaga wyeliminowania produkt贸w, kt贸re zawieraj膮 gluten – zar贸wno w produktach naturalnych jak i przetworzonych. Wskaza艅 do stosowania diety jest kilka, nale偶膮 do nich m.in.: schorzenia autoimmunologiczne, choroba Duhringa, alergia na gluten oraz choroby neuropsychiczne.

Do 偶ywno艣ci naturalnie bezglutenowej zaliczamy m.in.: ry偶, kukurydz臋, ziemniaki, ryby, jajka. Jednak trzeba pami臋ta膰, 偶e np. p艂atki 艣niadaniowe kukurydziane mog膮 zawiera膰 s艂贸d j臋czmienny. Warto zwraca膰 te偶 uwag臋 na konserwy rybne i mi臋sne oraz sery ple艣niowe. Diet臋 bezglutenow膮 najlepiej rozpocz膮膰 dopiero po konsultacji z lekarzem.

Zanim zdecydujemy si臋 na konkretn膮 diet臋 to musimy wiedzie膰, 偶e powinna ona by膰 dostosowana do indywidualnych potrzeb. Najlepiej jednak nie ryzykowa膰, nie eksperymentowa膰 z dietami i uda膰 si臋 do dietetyka, kt贸ry dobierze w艂a艣ciw膮 dla nas diet臋. 

___
殴r贸d艂o: o-you.pl 
Fot.: pixabay.com/pl  

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Copyright © 2016 Niedoskonala-ja.pl , Blogger