wtorek, 17 lipca 2018

Ile spać, aby się wyspać?

Wakacje to czas, w którym zwykle jeszcze więcej podróżujemy. Sama kilka dni temu po nocnej podróży i ogromnym zmęczeniu (ok. południa wróciłam z innego wyjazdu) - nad ranem przyjechałam do mojego miasta... A w pociągu o spaniu nie ma mowy... Od rana spotkania, później wywiad i kolejne spotkanie... I wszystko na wysokich obrotach, w miarę możliwości, ale po powrocie do mieszkania i chwilowej drzemce - szok... Pobudka bez budzika po około 12 godzinach 😎



Dlaczego tak ważna jest odpowiednia ilość snu? Otóż dlatego, że zapobiega ona m.in. chorobom takim jak na przykład cukrzyca i miażdżyca, choroby serca czy otyłość.
Naukowcy są zgodni co do tego, że czas snu dla dorosłego człowieka to 8-9 godzin. Jak jest z nami? Śpimy tak jak zalecają specjaliści, czy trochę dłużej? Jeśli nasz sen trwa więcej niż 9 godzin, zdaniem prof. Michaela Irvin z Uniwersytetu Kalifornijskiego – może być przyczyną wielu problemów takich jak chociażby nadwaga, problem z koncentracją czy depresja.

Profesor Irvin zauważa, że to właśnie długie spanie może doprowadzić do problemów z nadwagą. Zamiast szczególnie w ciągu dnia, ale również wieczorem - żyć aktywnie – wybieramy jednak łóżko, czyli aktywność fizyczną i intelektualną zostawiamy gdzieś na drugim planie. Wybór ten oczywiście prowadzi do ograniczenia ilości spalanych kalorii. Efektem jest tłuszcz odłożony z niespalonej energii. W konsekwencji takich wyborów może doprawić to do nadwagi.

Jednak oprócz nadwagi, istnieje również większe ryzyko zachorowania na cukrzycę. Jeśli śpimy za długo – podczas snu może się podnosić poziom cukru we krwi. To z kolei doprowadzić może szybko do choroby.

Przerażające wręcz są wyniki naukowców, którzy przekonują, że zbyt długie spanie może postarzać mózg nawet o 2 lata! A oprócz tego może mieć negatywny wpływ na wykonywanie codziennych zajęć i obowiązków! Jednak to nie koniec, ponieważ długie spanie może mieć także wpływ na jakoś snu – będzie on po porostu gorszej jakości, a co za tym idzie – w konsekwencji jest to problem z regeneracją.
Niestety nie jest to koniec złych wiadomości, otóż długie spanie może także przyczynić się do chorób serca, które są najczęstszą przyczyną śmieci w naszym kraju. Aż o 34 proc. ci, którzy śpią zbyt długo – narażeni są na wystąpienie chorób serca.

Kiedy możemy mówić o patologii? Odpowiada prof. Waldemar Szelenberger: „O patologii mówimy wtedy, gdy senność nie ustępuje po śnie i/lub gdy pojawia się podczas angażującej aktywności, na przykład w trakcie rozmowy, podpisywania kontraktu, egzaminu. (...) Nadmierną sennością w ciągu dnia nazywamy niezdolność do utrzymania dostatecznej czujności podczas głównego epizodu czuwania w ciągu doby, z niepożądanym zapadaniem w sen”. (Źródło: natemat.pl).

Jak się okazuje - z długiego spania jest więcej szkód niż pożytku, ale jak wstać wcześniej, kiedy śpimy wygodnie w ulubionej pościeli 😎 Warto wprowadzić zmiany do swojego życia, również te dotyczące snu. Może warto zacząć od nowej pościeli, poduszek? 🎁🎁🎁

🎁 Więcej inspiracji pościelowych 👉 tutaj 👈 
🎁 Więcej inspiracji poduszek 👉 klik 👈 i 👉 klik 👈 
🎁 Więcej inspiracji zasłon do sypialni 👉 tutaj 👈 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Niedoskonala-ja.pl , Blogger