pi膮tek, 23 lutego 2018

Mity o odchudzaniu

Rezygnacja ze 艣niadania w imi臋 doskona艂ej sylwetki to pierwszy mit na temat odchudzania! To w艂a艣nie 艣niadanie jest podstawowym posi艂kiem w ci膮gu dnia, z kt贸rego rezygnowa膰 nie powinni艣my! To ono, o ile jest dobrze przygotowane – dostarczy nam energii na rozpoczynaj膮cy si臋 dzie艅. Je艣li na jaki艣 czas zrezygnujemy ze 艣niadania, z przekonaniem, 偶e to doskona艂y pomys艂 na utrat臋 wagi – istnieje ryzyko, 偶e niedosyt kaloryczny nadrobimy pod wiecz贸r. Ponadto, wieczorem zwykle si臋gamy po to, z czego ca艂kowicie powinni艣my zrezygnowa膰 – s艂odycze i chipsy. 



A co z t艂uszczami? Mit na temat rezygnacji z t艂uszcz贸w dotyczy ich rozpoznania a nie nieuwzgl臋dniania. S膮 przecie偶 tzw. „dobre” t艂uszcze, kt贸re zawieraj膮 oleje, orzechy, ryby morskie. Opr贸cz tych dobrych, s膮 i te t艂uszcze, kt贸rych powinni艣my unika膰 – czyli te, kt贸re s膮 pochodzenia zwierz臋cego, ale wyj膮tkiem s膮 ryby. Nie jest wi臋c prawd膮, 偶e je艣li wyeliminujemy wszystkie t艂uszcze – na pewno schudniemy.

Spalanie tkanki t艂uszczowej poprzez spacer – nast臋pny mit, poniewa偶 to w艂a艣nie podczas intensywnego treningu, kt贸ry trwa powy偶ej 30 min nast臋puje dopiero spalanie tkanki t艂uszczowej. Podczas zwyk艂ego spaceru spalamy przede wszystkim w臋glowodany, ale nie przyczynia si臋 on do spadku masy cia艂a.

Jest te偶 przekonanie, 偶e zjadanie du偶ej ilo艣ci owoc贸w i warzyw dobrze wp艂ynie na odchudzanie, jednak nie jest to prawd膮, poniewa偶 to w艂a艣nie owoce i warzywa zawieraj膮 w sobie tak偶e cukry – opr贸cz b艂onnika i witamin, kt贸rego s膮 藕r贸d艂em. Je艣li rzeczywi艣cie zale偶y nam na sensownym odchudzaniu powinni艣my rezygnowa膰 z owoc贸w, kt贸re s膮 wysoko kaloryczne. Nale偶膮 do nich np.: winogrona, banany.

Alkohol nie przeszkadza w odchudzaniu, ale z pewno艣ci膮 go nie u艂atwia.  Oczywi艣cie, 偶e jeden czy dwa drinki nie zaszkodz膮, ale spo偶ywany w du偶ych ilo艣ciach przyczyni si臋 do osi膮gni臋cia przeciwnego efektu jaki zamierzali艣my osi膮gn膮膰. Warto wi臋c zrezygnowa膰 z imprez, w kt贸rych to alkohol jest numerem jeden.

O regularno艣ci posi艂k贸w nie trzeba pisa膰, bo z pewno艣ci膮 jest to oczywiste. Tak samo wa偶na jest ich ilo艣膰. Dlaczego? Chocia偶by dlatego, 偶e spo偶ywanie posi艂k贸w o sta艂ych porach przyczyni si臋 do utrzymania w艂a艣ciwego poziomu glukozy we krwi. Jedzenie dw贸ch posi艂k贸w dziennie czy g艂od贸wki po prostu nie maj膮 sensu. 

___
殴r贸d艂o: magazynfamilia.pl 
Fot.: pixabay.com/pl  

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Copyright © 2016 Niedoskonala-ja.pl , Blogger